2017-06-26

Polityka Jakości

Polityka jakości IJHARS

 

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) jest jednostką administracji rządowej, podległą ministrowi właściwemu do spraw rynków rolnych.

IJHARS, realizując w sposób profesjonalny i bezstronny ustawowe zadania, chroni interesy ekonomiczne konsumentów poprzez wykrywanie artykułów rolno-spożywczych
o niewłaściwej jakości, w tym zafałszowanych, zapobieganie nieuczciwej konkurencji oraz zapewnienie żywności odpowiedniej jakości.

Kierownictwo i pracownicy IJHARS deklarują bezwzględne przestrzeganie norm prawnych i etycznych zapewniając realizację zadań zgodnie z ideą „IJHARS Urzędem Wolnym od Korupcji”, jak również niezależność od jakichkolwiek nacisków i wpływów, które mogłyby niekorzystnie oddziaływać na jakość ich pracy.

IJHARS zdefiniowała następujące strategiczne cele jakościowe:

  • przeciwdziałanie wprowadzaniu do obrotu artykułów rolno-spożywczych o niewłaściwej jakości     
    handlowej, w tym zafałszowanych,
  • zapewnienie stałego rozwoju potencjału analitycznego laboratoriów,
  • zapewnienie efektywnej współpracy i aktywnego udziału Polski w pracach Komisji Kodeksu Żywnościowego FAO/WHO, Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz organów Unii Europejskiej.

Powyższe cele są realizowane poprzez:

  • wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującym prawem i przyjętą strategią Państwa w zakresie przeciwdziałania korupcji,
  • przeprowadzanie kontroli w sposób jednolity, profesjonalny i skuteczny,
  • wnikliwe i rzetelne rozpatrywanie skarg, wniosków, odwołań i zażaleń,
  • zapewnienie jawności i przejrzystości działania z zachowaniem ochrony informacji ustawowo chronionej,
  • racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi oraz posiadanym mieniem,
  • współpracę z krajowymi i zagranicznymi jednostkami administracji publicznej, jednostkami badawczymi 
    i naukowymi, krajowymi organizacjami branżowymi oraz z organizacjami międzynarodowymi 
    i instytucjami Unii Europejskiej,
  • stały rozwój zawodowy pracowników, poszerzanie ich wiedzy i umiejętności,
  • zapewnienie właściwych procesów komunikacji w IJHARS,
  • kształtowanie etycznej postawy pracowników,
  • monitorowanie wszystkich zidentyfikowanych procesów realizowanych w Inspekcji pod kątem osiągania zamierzonych celów i wyników,
  • identyfikację, analizę oraz ocenę występujących ryzyk i pojawiających się szans oraz podejmowanie działań w odpowiedzi na nie,
  • ciągłe doskonalenie wdrożonego i utrzymywanego systemu zarządzania jakością, poprzez podejmowanie działań usprawniających działanie Inspekcji.

Pracownicy IJHARS są świadomi istoty i ważności wykonywanych zadań, swojego wkładu w skuteczność systemu zarządzania jakością oraz z pełnym zaangażowaniem realizują Politykę Jakości, przez co umacniają zaufanie klientów i interesariuszy do Inspekcji.

Najwyższe Kierownictwo IJHARS deklaruje swoją odpowiedzialność za utrzymanie skutecznego systemu zarządzania jakością i ciągłe jego doskonalenie oraz spełnienie mających zastosowanie wymagań, w tym: przepisów prawnych i normy PN - EN ISO 9001:2015 oraz wymagań wewnętrznych.

W imieniu Najwyższego Kierownictwa IJHARS.

Dyrektor Generalny - Ewa Krzyżewska- Kuran                              

Zastępca Głównego Inspektora -Magdalena Świderska                                               

Główny Inspektor - Andrzej Romaniuk

Przeczytaj, jak przetwarzamy Twoje dane

Tożsamość administratora

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27.

Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego o którym mowa w art. 9 ust. 4 pkt 3) oraz art. 9 ust. 4 a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.

Okres przechowywania danych

Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do utrzymania Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.

Prawa podmiotów danych

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86

Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędne, do stworzenia stron Biuletynu Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2, oraz przetwarzania informacji publicznych, w tym ich przeszukiwania według kryteriów przedmiotowych i podmiotowych.




Zapoznałem się